miércoles, 18 de noviembre de 2015

Výlet za římskými památkami do Luga

Lugo patří ke galicijským městům s bohatou historií. Nejvíce památek se zachovalo z doby římské. Město proslavily římské hradby, které jsou zapsány na seznam UNESCO.
Přes Lugo prochází jedna z tras svatojakubské cesty (Camino Primitivo).
Protože mám k dobru dva dny, předtím, něž odletím zpět na Mallorku, rozhodla jsem se poznávat okolí. A to, kam vyrazit, záleželo taky trochu na počasí. Takže jsem se dnes rozhodla právě pro Lugo, kde mělo být pěkně.
Lugo leží cca 100 km východně od Santiaga a cesta busem tam trvala 2 hodiny. Vysedla jsem po jedenácté na autobusovém nádraží, které leží u jedné z bran římského opevnění. A vydala jsem se nahoru na hradby, po kterých lze obejít celé historické centrum. Dominantou města je katedrála z počátku 12.století. Velmi pěkná je barokní budova radnice a naměstíčko Praza do Campo. U katedrály jsem si prohlédla vykopávky římského bazénu s pozůstatky mozaiky.
Po obědě jsem si zašla do regionálního muzea, kde je kromě obrazů místních umělců i obsáhlá sbírka předmětů týkajících se nejen římské doby, ale i keltské kultury, která v Galicii zanechala několik významných nalezišť.
A protože jsem se rozhodla pro návrat až v pět, zašla jsem si k mostu Puente Viejo, který vystavěli Římané. Ve středověku byl upraven a nedávno zrestaurován. Most leží mimo centrum. Kousek od něj měly být pozůstatky římských lázní ukrytých v Hotelu Balneario, ale hotel byl zrovna zavren pro rekonstrukci, tak jsem se vrátila zpět do centra.
Musím poznamenat, že lidé v tomto městě byli zvláštní, ne tak přátelští jako jinde. Občas jsem si připadala, že vyčnívám a že jsem chodící bankomat. Hodně se tu žebrá. Tak jsem nakonec byla ráda, když jsem zase jela zpět do Santiaga.

No hay comentarios:

Publicar un comentario