martes, 10 de noviembre de 2015

Den v A Coruña

Předtím, než začnu cestu do Santiaga, strávím dva dny v druhem největším galicijském městě a historicky významném přístavu A Coruña.
Z Mallorky jsem se do Galicie dostala Ryanairem. Vysedla na malém letišti u Santiaga, airport-shutlem se dostala na autobusové nádraží a odtud zamířila expres-busem do cca 90 km vzdálené A Coruña. Za hodinu jsem byla na místě. Byly dvě odpoledne a já vyrazila najít hotel Coruña Mar, který jsem si předem zamluvila. Během cesty ulicemi jsem se i zapotila. Pobřeží, na kterém město stojí, je kopcovité, tak jsem musela nejdříve vystoupat, abych pak sestoupala směrem k moři. Během těch 45 minut, co mi hledání správné ulice zabralo (ještě, ze existuje aplikace mapy v mobilech), jsem si prohlédla kus města.
Za 20 € na noc jsem dostala sympatický pokojík s výhledem na moře a město. Převlékla se a zamířila do ulic, najít nějaký bar, kde bych něco pojedla. Recepční mi v mapce vyznačit všechny zajímavé body. 
Prohlédla jsem si přístaviště, obešla část starého města a v uličce s bary sedla do jednoho podniku a poručila si "churrasco de ternera". Galicie má svoji vyhlášenou gastronomii a já ji hodlám ochutnat. Toto byl první typický pokrm - pečené hovězí maso na roštu. Dokonce mi jej podávali na tradičním dřevěném prkénku, což se prý již podle hygienických směrnic nesmí. K tomu jsem si dala mistni pivo Estrella Galicia. Maso na mne bohužel bylo moc tučné. Příště zkusím něco jiného. 
A Coruña je pěkné, čisté město se zachovalými domy se zajímavou bílou fasádou ze dřeva, která je vlastně zakrytou terasou, či balkonem před samotným bytem. Nejvíce těchto domu je v přístavišti. 
Protože jsem dnes stávala po páté, rozhodla jsem se se západem slunce jít na hotel. Stejně bylo pod mrakem. Když jsem pak ale z okna pokoje  viděla, jak pěkně je nasvětlené pobřeží, rozhodla jsem se, ze dalsi den musím jít fotit noční město. No, zítra me čeká náročný den. 







No hay comentarios:

Publicar un comentario